HubBI zorgt voor een soepele onboarding
Als HR-professional ken je de uitdagingen: incomplete documenten, foutgevoelige handmatige processen en tijdrovende administratie. Maar het onboardingsproces is meer dan een administratieve taak – het is dé kans om nieuwe medewerkers een soepele, warme start te geven. Met HubBI automatiseer je handmatige en tijdrovende taken en houd je grip op de naleving van wet- en regelgeving. Zo bespaar je tijd, minimaliseer je fouten en creëer je een onvergetelijke eerste indruk. Met HubBI houd je focus op wat écht telt: het bouwen van betrokken en gemotiveerde teams.
Onboarding zonder stress
HubBI gelooft in een simpel en geautomatiseerd onboardingsproces dat de administratieve last wegneemt en HRM’ers ondersteunt bij wat écht belangrijk is: het creëren van een soepele en persoonlijke start voor nieuwe medewerkers. In dit artikel delen wij onze kijk op een stressvrij onboardingsproces; voor HR én voor nieuwe medewerkers.
- In dit artikel delen wij onze kijk op een stressvrij onboardingsproces; voor HR én voor nieuwe medewerkers.
Het gemak van de onboardingscontroles
Met de onboardingscontroles van HubBI verloopt het indiensttredingsproces moeiteloos en overzichtelijk. Zodra een nieuwe medewerker is aangenomen, start HubBI met het verzamelen en verifiëren van alle benodigde documenten. Dankzij slimme koppelingen met officiële instanties worden deze gegevens automatisch gecontroleerd, zodat je zeker weet dat alles klopt en up-to-date is.
Hoe werkt het in praktijk?
- Verzamelen en controleren: Denk aan ID-bewijzen, diploma’s, vergunningen en verklaringen zoals een VOG.
- Slimme verificaties: Koppelingen met instanties zoals de KvK en BIG-registers zorgen voor nauwkeurige en actuele gegevens.
- Proces voltooien: Zodra alle stappen zijn afgerond, stroomt de workflow soepel door naar de volgende fase.
Dit scheelt niet alleen tijd, maar voorkomt ook fouten en dubbel werk. Zo krijgt jouw HR-afdeling de ruimte om zich te richten op een persoonlijke en betrokken onboarding. Alles geregeld in een paar simpele stappen—voor een start zonder zorgen.
Geautomatiseerde hubs voor het onboardingsproces
Met HubBI automatiseer je de controles op o.a. het IBAN-nummer, BIG-registratie, ID, DUO diploma of bijvoorbeeld het KVK nummer. Daarnaast zijn ook de volgende hubs populair in het onboardingsproces.
Benieuwd welk onboardingsproces HubBI voor jouw organisatie kan automatiseren? Probeer HubBI gratis.
HubBI automatiseert HR processen in en om AFAS
HubBI neemt al het onnodige repeterende handwerk van je over, zodat jij bezig kunt zijn met wat écht belangrijk is; de mensen in jouw organisatie. HubBI automatiseert HR-processen, deelt je werk slimmer in en zorgt voor inzicht in de juiste HR-data op het juiste moment. Optimaliseer het gebruik van jouw AFAS HR-platform daarom met HubBI en hou tijd over voor impactvol mensenwerk!
"Het wegnemen van de handmatige handelingen in dit proces geeft ons zekerheid en door deze automatisering worden aanvragen niet meer vergeten."
Diane Koster, teammanager HR Services, Zorgorganisatie Laurens
Lees het succesverhaal van zorgorganisatie Laurens
Probeer vandaag nog gratis een hub en ervaar direct hoe je met HubBI het echte verschil maakt in het onboarden van nieuwe medewerkers.
Veelgestelde vragen
AFAS heeft met de introductie van Profit 3 het indiensttredingsproces vernieuwd door de workflows 'Medewerker indienst', 'Sollicitant indienst' en 'Medewerker herindienst' te combineren tot één gestroomlijnde onboardingsworkflow. Vanaf Profit 6 (zomer 2025) zullen de oude workflows volledig verdwijnen. Daarom is het essentieel om tijdig over te stappen naar de nieuwe onboardingsfunctionaliteit om continuïteit en efficiëntie in uw HR-processen te waarborgen.
HubBI automatiseert en optimaliseert uw onboardingsprocessen binnen AFAS door repetitieve handmatige taken te elimineren. Dit resulteert in een efficiënter proces, verhoogde productiviteit en vermindering van fouten. Daarnaast biedt HubBI koppelingen met externe systemen, waardoor gegevensuitwisseling naadloos verloopt en het onboardingsproces verder wordt versneld.
Het vernieuwde onboardingsproces in AFAS biedt een gestroomlijnde workflow voor het in dienst nemen van nieuwe of terugkerende medewerkers. Het uitvragen van aanvullende gegevens is volledig geïntegreerd en het proces kan flexibel worden gestart vanuit verschillende punten. Bovendien is er de mogelijkheid tot digitale ondertekening van arbeidsovereenkomsten, wat het proces versnelt en vereenvoudigt.
Als je niet tijdig overstapt naar de nieuwe onboardingsworkflow, loop je het risico dat je huidige indienstprocessen niet meer functioneren zodra AFAS de oude workflows verwijdert in Profit 6. Dit kan leiden tot verstoringen in de HR-processen en mogelijke vertragingen bij het in dienst nemen van nieuwe medewerkers. Het is daarom verstandig om tijdig de overstap te maken en de processen te optimaliseren.